niedziela, 6 marca 2022

Jak to widzisz?

Wybrałam na marcowy miesiąc wiersz Leopolda Staffa Marzec.
W komentarzu wpisujemy link do pracy. 
Robimy kartkę do wiersza w dowolnym formacie  to może być kolaż, wszystkie techniki dozwolone.
 Na bieżąco będę wrzucała Wasze karteczki z linkiem do bloga, strony. 
                        Co miesiąc będę losować pracę miesiąca, której autorka dostanie upominek.      

                

 Leopold Staff 
  Marzec 
Ma­rzec. Wra­ca­my z par­ku. Wresz­cie prze­szła zima.
Z pod stop­nia­łe­go śnie­gu wyj­rza­ły mu­ra­wy.
Drze­wa na­gie, lecz pierw­sze kieł­ku­ją już tra­wy,
Choć na sta­wie zie­lo­ny, cien­ki lód się trzy­ma.

Z upo­jo­ne­mi wio­sną wra­ca­my oczy­ma.
Kro­kiem lek­kim, jak pod­czas ta­necz­nej za­ba­wy.
Uli­cą po sło­necz­nej stro­nie idziem pra­wej,
Za sobą cie­pło słoń­ca czu­je­my ple­cy­ma.

W roz­pię­tych płasz­czach śpie­szą ocho­czo prze­chod­nie,
Ja­cyś śwież­si, we­so­ło pa­trzą i po­god­nie;
Niań­ki z dzieć­mi wy­cho­dzą z ciem­nych do­mów sie­ni.

A my, pierw­szą prze­chadz­ką dum­nie upo­je­ni,
Idziem w mia­sto po pły­tach su­chych już chod­ni­ków,
Z grud­ka­mi pulch­nej zie­mi na pię­tach trze­wi­ków.

 Zabawa jest podejmowana drugi raz. Do lutowego zadania nie było chętnych.

 Pozwólmy odpocząć sobie od wojennych informacji i przenieśmy się do kreatywnego świata. Jednak któregoś miesiąca może pojawić się wiersz z historyczną kanwą. 

Prace będę publikować systematycznie. 

Miło będzie jeśli wstawicie banerek na swojego bloga. 




5 komentarzy:

  1. Życzę powodzenia i pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. http://basiapawlak.blogspot.com/2022/03/jak-to-widzisz.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe zadania🙂 ja chyba bym nie umiała stworzyć pracy do wiersza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Możesz wybrać wers, słowo, nie musisz odnieść się do całego wiersza. Zachęcam

      Usuń

Kartkoweabc