sobota, 30 kwietnia 2022

Gry planszowe - Azul


 



Azul to jedna z moich ulubionych gier planszowych. Gdy tylko jest wolna chwila gram z mamą lub siostrami. To gra
 logiczno -  strategiczna. Ostatnio zaopatrzyłam się w nowy egzemplarz Azul Ogród Królowej. Po zrozumieniu instrukcji, od których najlepsza jest moja siostra, która uczy maty, przeszliśmy do rozgrywki. Na razie raczkujemy w tej grze, ale idzie nam coraz lepiej. 

Podobają mi się heksagony z różnymi symbolami: drzewa, ptaki, motyle, kwiaty, trawa, dzwonki. Musimy tak pogłówkować i ustawić heksy, żeby mieć jak najwięcej pkt. Najpierw kafelki losujemy i układamy na warsztaty, potem składamy do magazynu i układamy grupy można symbolami i kolorystycznie. 

Z mamą jeszcze nie grałam, ale mama to ekspert w Azul Letni Pawilon. Naprawdę ciężko z nią wygrać, a że ma rękę do ogrodu, z którego zdjęcia w cyklu zielono mi, myślę, że zostanie królową ogrodów. 

Tak więc nie tylko gry są dla dzieci. Teraz jest taki przedział różnych gier, że warto szukać swoich kategorii. Kupiłam Azul pod względem zainteresowań mojej rodziny i się sprawdził. 

Chociaż nie byłam orłem z maty fajnie zagrać z siostrami, choć nie zawsze wygram. Jest to czas spędzony bez komputera, z rodziną i to jest ważne. 

Polecam gry, a że w ostatnim czasie jest ich jak zaobserwowałam wielki powrót, warto brać udział w konkursach, a szczęście może się uśmiechnie i jakaś gra do Was trafi. 

Pozdrawiam

Zachęcam do udziału w zabawie z nagrodą Jak to widzisz? I wędrującej książce. 

Zapisy przedłużam do 5 maja. 


2 komentarze:

  1. Świetny post, nie mam cierpliwości do planszówek - ale mój Chrześniak 5 - latek je uwielbia. Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrowienia dla chrześniaka. O grach dla dzieci też coś będzie😃

      Usuń

Majówka💚🌸