czwartek, 16 czerwca 2022

kronika filmowa ;)

 Dzisiaj można powiedzieć ma swoje urodziny animacja Król lew. To już 28 lat od światowej  premiery tej słynnej animacji. 

Moja trylogia w wersji DVD :) Na początku była kaseta VHS :)' 


A to moja mała kolekcja filmów Disney' a i nie tylko


Jak już kiedyś wspominałam ta animacja należy do moich ulubionych, szczególnie część pierwsza.
Wspaniała muzyka
W polskiej wersji ścieżki dźwiękowej znajdziemy znane piosenki w tłumaczeniu Filipa Łobodzińskiego i Michała Wojnarowskiego. Już od samego początku można przenieść się do Afryk poprzez utwór Krąg życia we wspaniałym wykonaniu.

Król lew to bajka z wielkim przesłaniem. Nie ma chyba osoby, która nie płakała oglądając scenę śmierci Mufasy. To ponadczasowe dzieło jest o walce dobra ze złem. Pokazane jest jasno kto jest dobry, a kto zły. Czarne charaktery przebywają w ciemnych miejscach, gdzie się pojawiają po jakimś czasie pod wpływem ich panowania dominuje czarny kolor. 

Każdy ma w życiu miejsce, które jest mu przeznaczone i nie wiadomo gdzie będzie uciekał lub się ukrywał będzie musiał zmierzyć się z przeszłością. 


Część druga również jest świetna opowiada o córce Simby Kiarze, która ma być następczynią tronu. Wiele w tej części piosenek. 
Trzecia część chyba najsłabsza wg mnie. Jest to opowiedziana z perspektywy Timona i Pumby część pierwsza. Jak ktoś zacznie od tej części, może nie chcieć zobaczyć pierwszej. 

Życzę miłego wieczoru. 


3 komentarze:

  1. Również życzę miłego wieczoru. Powróciły u mnie wspomnienia :-) . Dzięki wielkie za ten post ! .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam Króla Lwa. Mam wielki sentyment do tej bajki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Za czasów syna oglądałam wiele animowanych bajek disneja, jednak córka już nie jest nimi zbytnio zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń

Majówka💚🌸