czwartek, 28 lipca 2022

Skierniewice w jeden dzień- Lalka

     Wczoraj wybrałam się pociągami na wycieczkę do Skierniewic. Pierwszym celem podróży był wykonany z brązu pomnik S. Wokulskiego bohatera Lalki na peronie głównym w tym mieście.             

Podróż przebiegła spokojnie. Pociągami dawno nie jechałam. Byłam mile zaskoczona obsługą i atmosferą panującą na dworcach jak i w trakcie podróży. 


Dworzec kolejowy w Skierniewicach bardzo mnie zachwycił. To najpiękniejszy dworzec jaki widziałam.

Następnie zrobiłam sobie zdjęcie z S. Wokulskim, który wita podróżnych na peronie. W surducie ma małą kieszonkę na listy miłosne podróżnych. To chyba jedyny pomnik w Polsce z tak maleńką kieszonką.

Pomnik stoi na płycie, na którym znajduje się cytat: 

,,Dotknąłem miłości, dotknąłem śmierci...
Tu w Skierniewicach, wrócono mnie Życiu,
Ach, te odwieczne metamorfozy..."
S.Wokulski


Etap drugi opiszę w następnym poście. To tzw. szlak jabłcusiowy, bo jabłko to symbol Skierniewic. 






4 komentarze:

  1. Jestem pod wrażeniem. Świetnie, że wyjazd się udał :-) . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dość blisko do Skierniewic, a nigdy tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomnik. "Lalka" to jedna z moich ulubionych lektur szkolnych. Zauważyłam niedawno, że serialowa odsłona właśnie jest przypominana w TV. :)

    OdpowiedzUsuń

Majówka💚🌸