piątek, 14 kwietnia 2023

Świat Nali Dean Nicholson

Tytuł: Świat Nali

Autor:  Dean Nicholson 

Wyd. Między Słowami

                    🐾🐾🐾

Człowiek, kot i ich podróż rowerem dookoła świata

Miałam ogromną przyjemność przeczytać powieść Świat Nali Dean 'a Nicholsona. Do jej zakupu zachęciło mnie imię kotka. Jestem ogromną fanką Króla Lwa. Kotów niekoniecznie, ale mam psa o imieniu Kiara. Poczułam, że coś łączy mnie z autorem i się nie pomyliłam. 

Książka jest napisana w formie kroniki. Dean pochodzi ze Szkocji. Opisuje podróż dookoła świata autora i przygarniętego kota, który sprawia, że Dean  z lekkomyślnego imprezowicza staje się troskliwym opiekunem uroczej kotki. Imię Nala oznacza ,,dar", można powiedzieć, że dla Dana była prawdziwym darem od losu. 

Nie ma lepszego podróżnika od kotka, który chociaż nie mówi dobrze rozumie nastrój i potrzeby swojego ludzkiego przyjaciela. Tak więc Nala staje się najlepszą przyjaciółką podróży, czasami nawet  jest pielęgniarką. Po drodze bohater spotyka inne bezpańskie zwierzęta. Zakłada społecznościowe portale, które pomagają samotnym, opuszczonym zwierzętom odnaleźć dom. 

Bardzo lubię czytać o podróżach, a ta książka może być nawet przewodnikiem dla tych, którzy planują swoje przygody rowerem w europejskie kraje. Akcja części pierwszej dzieje się w Bośni, Czarnogórze, Albanii. Części drugiej to akcja na terenie Grecji, Turcji, Gruzji i Azerbejdżanu. A w części trzeciej przebywamy w Gruzji, Turcji, Bułgarii, Serbii i Węgrzech.

W kronice została przypomniana bajka o żółwiu zającu  i jej mądry morał: Działać spokojnie i zobaczyć, gdzie zawiedzie cię los. Nie ma sensu spieszyć się, lepiej cieszyć się podróżą.   

Czas akcji to współczesność Podróż zaczyna się w 2018r. Książka kończy się przykrą informacją jaką jest koronawirus, a nasz bohater właśnie jest przy granicy z Chinami zaś  jego ukochana kotka Nala w Budapeszcie. Czy zdąży prze locdownem do kotki? A może wybierze się w dalszą podróż samotnie? Jaką decyzję podejmie? Takiego zaskakującego końca się nie spodziewałam.😉

Kronika jest zaopatrzona w wiele czarno-białych zdjęć z podróży. Historia zawierająca opisy z różnych stron świata, zwyczaje i ciekawe przygody. 

Aktualności można znaleźć w mediach społecznościowych pod nazwą 

 1bike1word / instagram, fb, youtube, tweeter :) 

Książka bierze udział w wyzwaniu Bingo czytelnicze


 

1 komentarz:

  1. Mam tę książkę, ale jeszcze nie znalazłam czasu, aby ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Majówka💚🌸