niedziela, 4 października 2020

Kochajmy zwierzęta

Dziś światowy dzień zwierząt. U mnie w rodzinie wszyscy kochają zwierzęta. Mamy suczkę Kiarę i papugę Czarka. Pieski są u mnie w rodzinie od pokoleń. Pierwszego do naszego domu przyniosła moja mama i tak zostało. Suczki mamy od niedawna. To nasza Kiarka z jednym małym :) Nala uciekła z sylwestra. Imiona suczek jak zauważyliście z Króla lwa ;) 
                                                                        
A tutaj papużka. Papużki to moje odkrycie z ostatnich lat. Jestem tym zwierzątkiem zafascynowana. Miłość w 100% bezwarunkowa. Na tych zdjęciach akurat Zazu. Zazu był z nami pól roku, krótki, ale jakże piękny żywot tego ptaszka :) Łezka kręci się w oku do dzisiaj. 


Tą papużkę nauczyłam powtarzać. Większość osób nie wieży w to że papużki potrafią powtarzać, ale to prawda. Składa się na to wiele czynników:
1. Więź jaka łączy właściciela i zwierzę
2. Talent papużki
3. Płeć. Powtarzają samce


A tutaj dowód. Filmik z nagraniem gadającego Zazu:) 


Zazu ,,grający" w karty


Ciekawostka...dlaczego ptaki mówią ;) 
Wg ornitologa Wynika to z komplikacji w budowie aparatu głosowego, tylko u części ptaków aparat głosowy jest na tyle rozwinięty, by mógł powtarzać bardzo skomplikowane dźwięki, tj np. mowa ludzka.


Jeśli masz zwierzątko, a nie poświęciłeś mu jeszcze czasu, najwyższy czas to zrobić;) 

2 komentarze:

  1. Przez nasz dom sporo zwierzaków się przewinęło koty, psy ,chomiki, świnki morskie, rybki, myszka żółwie .Teraz już od ponad 10 lat nie mam żadnego

    OdpowiedzUsuń
  2. Przez mój dom też przewinęło się sporo zwierzaków. Dwa wilczury ale na dzień, kot Tup - Tuś na dwadzieścia lat i papużki faliste. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Kartkoweabc