czwartek, 5 listopada 2020

Dzień postaci z bajek

 5 listopada co roku obchodzimy Światowy Dzień Postaci z BajekBajki są pełne przygód wymyślonych bohaterów, którzy walczą ze złem i pokonują wszelkie przeciwności.

Moją ulubioną bajką był Król Lew. Mogę się pochwalić, że znam go na pamięć. Nie wiem ile razy go oglądałam, ale ta bajka już od pierwszych słów: ,,Los nie jest sprawiedliwy" podbiła moje serce. 


Ale moim ulubieńcem był Simba :) 
Na początku mały quiz: Którą postacią z bajki jesteś? 



    Mój miesiąc Wrzesień akurat zgadza się z moją ulubioną postacią czyli Simbą 😄

Lubię też Pszczółkę Maję, Reksia, Żwirka i Muchomorka, Małą Syrenkę. W bajkach jest coś co pozwala choć na chwilę uwierzyć, że świat jest lepszy. 

Bardzo fajne są polskie dubbingi piosenek. Moim zdaniem najlepsze. Słuchając na Youtube multilanguage nie jednej piosenki da się zauważyć, że polskie wokalistki i wokaliści wkładają wiele emocji w wykonanie utworu. 

Na stronie fb jest zabawa co to za bajka. Serdecznie na nią zapraszam. 

Temat bajek jest jednym z moich ulubionych, więc niedługo zamieszczę moje książeczki z dzieciństwa, które czytała mi mama :)

A tutaj Jeden głos We are one w różnych językach :)  


 Dla porównania Po raz pierwszy widzę blask I See the Light 





8 komentarzy:

  1. Nawet nie wiedziałam, ze postacie z bajek mają swój dzień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają i nawet pluszowe misie :) Prawie w każdym dniu obchodzimy jakieś niecodzienne święta

      Usuń
  2. Ja to październik czyli osioł ze szreka A tu tobie podpadnę bo nie oglądałam Króla lwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, proszę koniecznie zobaczyć i przygotować chusteczki jeśli pierwszy raz będziesz oglądać pierwszą część, a są trzy. W sam raz na długie jesienne wieczory

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dzień Kubusia Puchatka jest 17 stycznia:) Będzie osobny post na temat tej bajki:)

      Usuń
  4. Ja jestem Smokiem z "Jak wytresować smoka" - bardzo fajnie. :) Uwielbiam Disneya i staram się być na bieżąco z każdą produkcją, mimo że już do dzieci dawno nie należę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam ,,Jak wytresować smoka" z dziećmi w świetlicy. Nie wszystkie bajki Disneya oglądałam, ale mam swoje ulubione:)

      Usuń

Majówka💚🌸