piątek, 23 kwietnia 2021

Święto książki

Niedawno obchodziliśmy dzień sztuki, a dziś mamy dzień książki. Książka jest moim przyjacielem, kreuje mój światopogląd na różne problemy tego świata. 


Lubię powieści przygodowe, ze zwierzętami jako bohaterami, obyczajowe i historyczne. Dawno nie czytałam dobrej książki historycznej. Ostatnią był Ryngraf. 

Książki towarzyszą mi od dzieciństwa. Najpierw Mama kupowała mi pięknie ilustrowane książki, później uczyłam się alfabetu ze szkolnego elementarza, a potem lektury zaniedbując przy tym przedmioty ścisłe, ale teraz te przedmioty mnie przekazują, bo mam siostrę, która uczy matematyki...Pierwsza moja lektura to baśń o Krasnoludkach i sierotce Marysi, Rogaś z Doliny Roztoki, a Anaruka chłopca z Grenlandii do dziś wspominam z Tatą. 

Ale nie żałuję czasu spędzonego z żadną książką, z każdej chcę wyciągnąć jakąś zyciową wskazówkę.

Czytanie rozwija wyobraźnię i kreuje światopogląd. Czytajmy dzieciom. Zamiast zwracać ich zainteresowanie grami w tablecie większym od ich rączek opowiadamy im bajki na podstawie obrazków z książeczek, uczmy polskich słówek. Czytanie książek zwiększa zakres słownictwa. 



Bardzo lubię książki W.B.Cameron'a. Te powieści mają  bardzo pozytywny odbiór. Dziękuję za komentarze, piszecie, że posty są pozytywne. Bardzo mnie to ctieszy, bo takie miało być założenie powstania tego bloga. 

Weekend spędzę z tą książką:



 A Wy co macie w weekendowych planach? 

8 komentarzy:

  1. Marek Rybarczyk - Zmierzch świata Windsorów. Ale to dla mnie trudny czas, gdyż zmarł kuzyn - rówieśnik - w wieku 38 lat. Ale nie COVID. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyrazy współczucia z powodu śmierci kuzyna. Dziękuję za tytuł książki.

      Usuń
  2. OOO Rogaś to tez moja książka z dzieciństwa . Teraz kończę Clive Cussler Grant Blackwood "Królestwo"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tej książki, którą czytasz. Mam nadzieję, że o niej napiszesz.

      Usuń
    2. jutro czyli 28 kwietnia będzie o niej w podsumowaniu miesięcznym

      Usuń
  3. Ja nie wyobrażam sobie swojego życia bez książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja pokochałam książki dopiero jak skończyłam szkolną edukację, bo wtedy nie musiałam zmuszać się do czytania lektur, które skutecznie obrzydzały mi czytanie, tylko zaczęłam sięgam po powieści takie jak lubię, czyli lekkie, przyjemne i niezobowiązujące.

    OdpowiedzUsuń

Majówka💚🌸