poniedziałek, 26 lipca 2021

Dzień Włóczykija

 


Włóczykij to bardzo ciekawa postać z Doliny Muminków. Nawet nie wiedziałam, że ma swój dzień. Obchodzony był 23 lipca.

Krótka charakterystyka:

Najlepszy przyjaciel Muminka. Jest synem Mimbli i Joka oraz przyrodnim bratem córki Mimbli, Małej Mi. W Dolinie Muminków mieszka w namiocie nad rzeką.Kiedy tylko zbliża się zima,wyrusza na południe, by na wiosnę znów powrócić do Doliny.

Bardzo lubię Włóczykija np. za to, że nie męczy go własne towarzystwo. Jest to postać skrytka, choć bardzo wartościowa, co potwierdzają jego mądre cytaty:


"Świat przed katastrofą zawsze wygląda tak cicho i spokojnie".

,,Samotność szybko się nudzi! -krzyknął Muminek. -Zdziwiłbyś się jak wielu ją lubi. -odparł Włóczykij".

Piękne skłaniające do refleksji cytaty😊

Moją ulubioną postacią z Muminków była jednak Panna Migotka. A Wy lubiliście tą bajkę?





2 komentarze:

  1. Uwielbiałem tę bajkę. Chyba wszystkie postaci z niej uwielbiałem. Ojczyzną jest chyba - jeśli mnie pamięć nie myli - Finlandia. Pozdrawiam i dobrej nocy życzę :)

    OdpowiedzUsuń

Majówka💚🌸