piątek, 25 marca 2022

Czytamy Tolkiena


Przeczytałam Władców Pierścieni, a mam ochotę na biografię :) 

Chcę przeczytać Tolkien i pierwsza wojna światowa. Publikacja warta uwagi.


Przez wielu uznana za najlepszą książkę o Tolkienie, ta nagrodzona biografia skupia się na wojennych doświadczeniach J.R.R. Tolkiena oraz ich wpływie na jego życie i powstanie Hobbita oraz Władcy Pierścieni.

 

Książka Tolkien i pierwsza wojna światowa szczegółowo opowiada o tym, jak Tolkien w czasach swej młodości zaczął tworzyć Śródziemie, kiedy to otaczający go świat zmierzał ku katastrofie. Biografia ta ukazuje grozę i heroizm, jakich był świadkiem jako oficer sygnałowy podczas bitwy nad Sommą, oraz przedstawia krąg przyjaciół, którzy pobudzili jego mitologię do życia. Pokazuje, w jaki sposób po śmierci dwóch z tych najbliższych mu ludzi Tolkien realizował ich wspólne marzenie, tworząc epopeję dobra i zła.

 

2 komentarze:

  1. czytałam jakąś biografie jego oraz oglądałam film o nim .Oczywiści8e czytałam Hobbita , władcę pierścieni oraz Silmarillion

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też czytałem jakąś jego biografię - ale to było dawno temu :-) . Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń

Majówka💚🌸