niedziela, 17 stycznia 2021

K2

Jedną z rzeczy, które lubię robić w wolnym czasie to gra w planszowe gry. Grę K2 wydawnictwa Rebel kupiłam w 2018r. kiedy to ośmiotysięcznik zdobywała grupa z 
T. Mackiewiczem. Nie lubię gór, wolę morze i lato ale gra jest świetna. 
Gracze wcielają się w himalaistów idą parami na szczyt. W początkowej fazie aklimatyzują się. Zdobywają punkty z tlenem. Faza druga to wspinaczka. Ekipa musi wejść na szczyt w ciągu 16 dni. Gracze muszą patrzeć na pogodę, którą przesuwają wskaźnikiem na kartach pogodowych. W drugiej fazie używa się kart z symbolem stup. W grze są też punkty ryzyka i namioty, które postawiamy, aby  można było się wrócić do nich gdy zmaleje ilość tlenu na planszy z aklimatyzacją. 
Jest to gra strategiczna. Posiada dwie opcje łatwiejszą i trudniejszą. Doskonała na zimowe wieczory.
     Wczoraj pierwszy raz szczyt zdobyty zimą 


Do gry jest też dodatek: 

Trzymajcie się cieplutko!





 

2 komentarze:

  1. Ciekawa gra. Nie słyszałam o niej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie tą grą. Dawno w nic nie grałem, ale w mojej ulubionej bibliotece tuż za rogiem - są planszówki do wypożyczenia. Mój chrześniak chyba nawet kilka ma ( niedługo kończy cztery latka). Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Kartkoweabc