sobota, 18 lutego 2023

Alejka Podań i Legend Śląska Cieszyńskiego

 W drugim dniu wycieczki poszłyśmy na spacer. Spacerowałyśmy sobie parkiem i znaleźliśmy aleję podań i legend. 



Wużałka

Imko Wisełka

Płanetnik

Śpiący Rycerz

Bebok





Baba Jaga



Strzyga

Każda rzeźba wykonana z niesamowitą precyzją. Nawet nie wiedziałam, że legendy z takimi niektórymi postaciami istniały.
Beboka znałam, bo moja prababka, która umarła w 2013r. czasami nas nim straszyła. Nikt nigdy go nie widział, ale śląskie dzieci kiedyś wiedziały, że bebok to coś, lub ktoś co może wyrządzić krzywdę.
Też słyszałam o Strzydze, ale już nie pamiętam tych podań. 


Drwal

A w tle tych rzeźb widnieje Drzewo Opowiesci:


A to wszystko w Parku Kopczyńskiego


2 komentarze:

  1. Takie spacery bywają bardzo inspirujące.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z kolei mam po Twym wpisie - wizję "Południcy". Świętej Pamięci Babcia nas nią straszyła ;-) . Pozdrawiam, zdjęcia cudne :-) .

    OdpowiedzUsuń

Majówka💚🌸